Ramas bun…

Probabil ca majoritatea ati auzit de cazul doamnei profesoare de la Pitesti care s-a sinucis. Marturisesc cu mandrie ca mi-a fost profesoara. Am ales sa ignor mizeriile care s-au scris in ziare si sa imi amintesc de doamna profesoara asa cum am cunoscut-o in anul intai, la primul curs de la facultate: o femeie frumoasa, eleganta, educata si mai ales, foaaarte desteapta. Avea un singur scop: sa ne invete carte. Da, recunosc..pastra distanta fata de studenti, dar dupa cateva saptamani am constatat cu uimire ca imi stia prenumele.

Am ales sa ignor toate articole din ziare care o improscau cu noroi si ii stirbeau din valoarea morala pe care, da, o avea! Nu o condamn pentru nimic, nu am facut-o de la bun inceput. Oricine greseste. Sunt atatia indivizi in politica ce fura miliarde si sunt elogiati de multimi si doamna noastra profesoara a fost pusa la zid pentru o suma mult mai mica. Unde e egalitatea dintre oameni? Unii au uitat de valoarea sa morala, de competentele extraordinare pe care le avea si s-au rezumat la a o judeca dupa aparente.

Nu inteleg de ce a recurs la acest gest, stiu doar ca ar fi fost si alte solutii. Lumea vorbeste o perioada si apoi uita, gasind alt subiect pe care sa il intoarca pe toate partile. Da, poate a facut niste alegeri gresite, dar pana la urma..nu toti facem asta cel putin o data in viata?

A fost sinucidere, insa exista numerosi autori morali: toti cei care au jignit-o, care au condamnat-o si au umilit-o.  Fiecare jignire pe care a citit-o prin ziare, fiecare om care i-a intors spatele..toate astea au condus-o pe acest drum fara intoarcere.

Eu aleg sa pastrez numai gandurile frumoase. Imi aduc aminte ca a venit la o lucrare semestriala intr-o rochie superba, cu flori…si radia de frumusete. Nu puteam sa imi iau ochii de la dumneai. De asemenea, intr-o zi a venit in locul domnului profesor la un curs de Limba Engleza Contemporana. Pur si simplu..i-am sorbit cuvintele. Explica pe intelesul nostru, repeta atunci cand era nevoie..a fost singurul curs de LEC din acel an pe care l-am inteles perfect.

Nu o condamn. Probabil ajunsese la capatul puterilor. Nimeni nu stie adevarul motiv, putem doar sa ne gandim la diferite ipoteze. A plecat si a luat toate secretele dupa dumneai. Insa as fi vrut sa stie ca exista si oameni care o sustin, care nu o condamna si care ii recunosc valorile deosebite.

Era o doamna deosebita, nu “o femeie in varsta de 33 de ani”, asa cum scriu cu litere mari toate ziarele.  I-au redus valoarea morala la cateva randuri aruncate pe niste hartii.. Nu o sa va uitam , draga noastra doamna profesoara.. Dumnezeu sa va odihneasca!


Lasă un răspuns

