Bac diferentiat?

Am vazut la stiri ceva care mi se pare aiurea: Bacalaureatul diferentiat. Din 2013 elevii urmeaza sa sustina doua tipuri de examen: Bacalaureatul national, pentru cei care vor sa mearga la facultate si cel profesional, pentru cei care vor sa intre direct pe piata muncii.

Dupa parerea mea, e doar o modalitate de a cosmetiza esecul invatamantului romanesc.Da, poate promovabilitatea va fi de 90%, insa nu va ilustra realitatea. Atata timp cat elevii dintr-o clasa invata dupa aceleasi manuale, au aceiasi profesori..de ce nu ar sustine un examen identic? Intr-adevar unii nu sunt interesati sa se inscrie la facultate ACUM, dar poate se razgandesc dupa cativa ani. Si atunci ce vor face?

Toata aiureala asta e in dezavantajul elevilor. La 18 ani nu au mare idee despre ce vor face in viitor. Imi amintesc cat de dezorientata eram eu dupa Bacalaureat. Ca sa fiu sincera, nici acum, la aproape 21 de ani, nu simt ca mi-am gasit „calea”.

Era un nene la stiri care afirma ca acest bac „inovator” a fost conceput pentru a evita situatia de anul acesta, cand au existat licee la care nimeni nu a promovat. So what? Adica..a cui e vina? A mea? A elevului care vrea sa ia si el bacul si apoi sa faca niste cursuri pentru a-si gasi o meserie? A profesorilor care si-au batut capul cu ei patru ani? Mai pe scurt, indivizii din Minister vor doar sa cosmetizeze rezultatele finale.

Toata lumea da vina pe profesori si asta mi se pare nedrept. Degeaba se chinuie profesorii, daca se lovesc de un zid de nepasare. Sa mai zic si de salarii? Pacat ca traim intr-o tara in care profesorii si medicii debutanti au salarii umilitoare, desi ar trebui sa fie cel mai bine platiti. Totusi..e vorba de sanatatea si educatia noastra..

2 gânduri despre “Bac diferentiat?

  1. eu probabil o sa fiu muritoare de foame..pt ca imi place medicina si consider ca a vindeca sau chiar a ameliora suferinta unei persoane bolnave e ceva foarte frumos si iti aduce o mare satisfactie (eu vb in numele meu pentru ca altii au ales medicina din cu totul alte motive). si ca rezident voi avea 8 milioane pe luna… da lasa ca noi medicii trebuie sa ne hranim cu satisfactia. 😀 (sunt off-topic fiindca invat pentru rezi dupa o mizerie de carte si sunt extrem de obosita si dezamagita).
    revenind la subiect, acest BAC divizat o sa fie o scuza pentru toti lenesii, toti cocalarii analfabeti si oligofreni si pentru toate curvele cu 2 neuroni atrofiati sa nu invete. lasa ca tot vor lua BAC-ul. doar ca nu pe ala care ar insemna practic ceva. fiindca vor scoate bani altfel, cum stiu ei/ele mai bine. suntem un popor de oameni imputit de lenesi si in loc sa impulsionam altfel invatamantul in alt fel, mai mult le dam apa la moara oligofrenilor. asa ne trebuie.

Lasă un răspuns

