Leac pentru deznadejde.

Aveti un leac pentru oamenii bolnavi de ingrijorare si deznadejde? Oameni ca mine, care se trezesc in miez de noapte si se roaga sa treaca si de ziua de maine. Apoi si de cea de poimaine. Oameni care se straduiesc din tot sufletul si care totusi au impresia ca nu au facut destul. Oameni care inghit in sec la fiecare dezamagire si jura ca data viitoare vor fi mai aspri, dar nu se tin de cuvant niciodata. Care se simt zguduiti de dor in fiecare zi. Si-ar vrea un om drag alaturi in fiecare dimineata, care sa le daruiasca o bucatica de optimism.

E 8 martie astazi, din moment ce e trecut de miezul noptii. Si merg acasa, la mama si tata. Am pus bani deoparte sa cumpar un cadou frumos pentru mama. Iar ea o sa ma certe, ca in fiecare an, ca am cheltuit banii aiurea, in loc sa iau ceva pentru mine. Si eu am sa o imbratisez, ca in fiecare seara de vineri, cand ma intorc acasa dupa o saptamana de scoala care m-a epuizat pe toate planurile. Orice as face, stiu ca niciodata nu am sa o rasplatesc indeajuns pentru ca m-a invatat sa fiu om. Are mama o vorba, nu te nasti, ci inveti sa fii om. Am 21 de ani si nu mi-e rusine sa spun ca o sun pe mama in fiecare zi, macar sa vad ce face, sa ii povestesc ce am facut in ziua respectiva sau sa cer un sfat. Si ma doare sufletul cand nu pot sa ii zic tot ce ma framanta, cand nu pot sa dorm noaptea din cauza ca ma gandesc la lunile urmatoare.. Stiu ca nici ea nu o sa doarma, daca stie ca mie nu imi e bine.

Da, sunt bolnava de griji. Pentru ca nu mai stiu sa fiu relaxata si sa ma bucur de micile placeri ale vietii. Atat. Si ma doare pe mine sufletul cand vad cata rautate zace in unii oameni, necunoscuti care se uita urat la mine pentru simplul fapt ca i-am atins din greseala pe strada. Nu mi-ar pasa de rautatea din ei, daca nu s-ar rasfrange si asupra mea, intr-un fel sau altul.

Dar, Doamne, cata nevoie as avea acum de un lucru frumos, un om drag, un zambet cald.. Maine, maine. Deznadejdea e o boala grea, aproape incurabila. E nevoie de enorm de multa vointa si la fel de mult sprijin. Si, cel mai important, leacul trebuie sa vina din interior, chiar din sufletul nostru. Poate atunci cand voi invata sa nu ma mai acuz, sa nu ma mai pedepsesc si sa nu ma mai invinovatesc pentru atatea si atatea rele..voi reusi sa scap si de povara.


18 thoughts on “Leac pentru deznadejde.

  1. De ce să îți faci griji și să fi deznădăjduită? Vrăbiile nu seamănă și nici nu seceră și Dumnezeu are grijă și de ele. Cu cât mai importantă ești tu în comparație cu o vrabie? >:D<

  2. Poate ca cel mai bun leac este detasarea. Desi este greu, foarte greu – insa nu imposibil – , ar fi perfect daca te-ai putea detasa un pic de gandurile negre, daca ai putea privi natura si te-ai bucura de ea, de muzica, de tot ceea ce inseamna arta, de tot ceea ce iti bucura ochii si mintea.. Incredere! Va veni si ziua ta!🙂

    1. Cred ca am ajuns cel mai mare dusman al meu..ma pedepsesc mai rau decat o face oricine altcineva. Muzica, arta..ma inveselesc doar pe termen scurt. Seara, cand ma pun in pat, tot de ganduri urate sunt inconjurata. Apreciez sfatul tau, totusi!

      1. Am trait aceleasi sentimente, am trecut prin aceleasi momente! .. Uite, iti dau un exemplu contret – desi nu chiar atat de elocvent sau de dramatic -. Faceam pe dracu-n patru ca sa fiu placut de anturaj, sa fiu acceptat, sa fiu inteles. Aveam o „gasca” de 10-15 insi cu care ieseam acum 2-3-4 ani, dar mi-am dat seama ca nu sunt altceva decat cunostinte. M-am detasat, i-am lasat sa ma caute daca au nevoie de mine – ceea ce nu s-a intamplat de altfel decat de cateva ori, cand aveau, paradoxal, nevoie de mine (si ma refer la interes, nu la afectiune) – , ceea ce m-a ajutat. Acum nu mai umblu decat din an in pasti cu unu-doi pe la fotbal, in rest.. nu ma intereseaza. Fiecare isi vede de viata lui. Asa e mai bine. Referitor la partea sentimentala, la suflet.. rabdarea si increderea sunt cele mai bune medicamente. Si un dram de speranta nu ar strica. Nici eu nu mai speram sa iubesc si sa fiu iubit, iar acum mai am putin si fac diabet🙂 Si recunosc ca imi place😛 Mult succes!

      2. Multumesc frumos de sfaturi. Chiar apreciez gestul tau si inclin sa iti dau dreptate. Prietenii..i-am pierdut pe drum. Poate nu au fost prieteni adevarati, poate am gresit si eu..cert e ca am alaturi doar cateva persoane, pe care stiu ca ma pot baza in orice situatie.
        Si cu dragostea..de acord cu tine. E cel mai bun medicament. Imi place sa fiu „bolnava” de dragoste in fiecare zi! Mai ales ca am un om minunat alaturi, care a aparut fix cand ma asteptam mai putin, in urma cu ceva ani.

      3. Pai vezi? Totul raul spre bine!🙂 De cand sunt cu iubita mea, nu-mi mai pasa de nimic altceva, de nicio alta problema. Bine, mai e partea socio-financiara, dar aia.. se va rezolva cand voi gasi de munca😀 In rest, chiar nu are rost sa imi mai fac singur probleme, cand am o asemenea femeie langa mine. Dragostea e tot ce conteaza!

Lasă un răspuns

