Impresii.

Iarasi ma vad nevoita sa imi motivez absenta de pe blog. In primul rand, tocmai am terminat ultima sesiune. Adica s-a cam dus facultatea, a ramas doar licenta de la sfarsitul lunii. Dar nu asta e cea mai mare problema a mea..

Nu stiu cati dintre voi stiu ca m-am inscris la examenul de titularizare, pentru un post pe limba engleza, in Bucuresti. Pana aici, toate bune. Dar vineri am avut proba practica, o inspectie la clasa, care s-a introdus de vreo 2 ani, cica sa nu mai intre toti nebunii in invatamant. Cam asa au motivat unii aceasta proba practica.

Pana acum toate bune si frumoase. Pana vineri, de fapt, cand am avut si eu acea inspectie. Am tot citit comentarii pe diferite bloguri, pe forumuri..unde lumea se plangea ca notarea e subiectiva sau total nejustificata. Lectia a mers bine, am inclus in ea un filmulet, cantece, fotografii, fise de lucru..o saptamana mi-a luat sa pregatesc totul.  Si am luat 8 si un pic. Motivul? Ca nu am exploatat suficient materialele. Pai cand sa le „exploatez” cand doamnele profesoare m-au lasat sa intru in sala de clasa la si un sfert, deci din start am pierdut cam o treime din lectie?! De asemenea, mi s-a reprosat ca am scris pe tabla.. Pai aveam lectie de gramatica, nu trebuia sa fie scrisa acolo macar o regula? Contestatie nu se poate face..sper doar ca la proba scrisa notarea va fi mai obiectiva. Singura satisfactie mi-au oferit-o elevii, care au venit la mine si mi-au spus ca le-a placut lectia mea, pentru ca am vorbit despre muzica si despre masini. Iar la sfarsit m-au intrebat daca mai vin.. Am iesit plangand din scoala, umilita si dezamagita de societatea asta in care traim..

Imi permit sa includ in articolul meu cateva comentarii pe care le-am gasit pe bloguri si forumuri, sa vedeti in ce situatii penibile am fost pusi. Comentariile au fost preluate de pe forumul Ministerului Educatiei.

„Cum a fost…Teroare…
Evaluatorul a fost doamna de la clasa respectivă…am început ora de matematică…
Au întârziat 4 elevi…M-au întrerupt…Am făcut joc didactic… A ieşit super…Elevilor le-a plăcut mult de tot.M-am încadrat perfect în timp.Material didactic cu duiumul.s-alucrat pe fişe de lucru,s-a reyolvat TOTUL. Când i-am grupat (pentru munca în echipă) nu ştiau ce au de făcut,dovadă că nu au mai lucrat aşa niciodată.Dar s-a rezolvat şi asta şi lecţia a ieşit SUPER .La sfârşit,aprecieri din partea „evaluatoarei”:-elevii au scris puţin în caiete.Am argumentat-au lucrat pe fişe de lucru şi astfel am economisit timp.Argumentul nu a fost acceptat pe motiv că părinţii sunt obişnuiţi să aibă mult scris în caiete.(dcă şi asta poate fi motiv de critică…)
Nemaivorbind că în faţă au fost aşezaţi elevii mai buni…dar i-am mobilizat şi pe cei din spate…Nu s-a luat în considerare…
În pauză un elev mi-a spus că s-au simţit foarte bine şi nu şi-au închipuit că voi fi atât de bună cu ei…
Nota trebuia să fie 10 dar nu am luat decât 8,80. Aşa că m-am lămurit şi cu obiectivitatea acetei probe…Câţi candidaţi atâţia evaluatori…unii mai darnici lanote alţii mai puţin…unii coruptibili alţii nu îţi dau nici pentru cât ai muncit…
O mare porcărie! ”

„. Am avut si eu inspectia (prima din viata mea). Nu mi s-a spus nota pe loc, am aflat-o aseara, si spre dezamagirea mea, am luat 7,50. Pe o lectie la care mi s-a spus ca a decurs foarte bine, nu am avut derapaje, emotiile mi le-am stapanit cum trebuie, copiii au cooperat, atmosfera ok, incadrarea in timp perfecta.

La uimirea pe care nu m-am retinut sa mi-o exprim atunci cand mi-am aflat nota, directoarea adjuncta a liceului (si ea membra in comisie), mi-a zis ca e o nota „extraordinara” si daca am dubii, sa ma uit pe lista celor care mai sustinusera inspectia inaintea mea, ca sa vad ce note „s-au luat”. Intr-adevar, cea mai mare nota fusese 6.25, dar de ce trebuia sa fiu bucuroasa ca eram Chiorul imparat in tara orbilor?! In fine, nu am inteles depunctarea, mi s-a sugerat ca s-a luat in calcul ca era la prima inspectie (!). Asta e.
Problema liceului unde am sustinut eu inspectia este ca de la una din inspectiile anterioare s-au ales cu o frumoasa reclamatie la ISJ, cu o cerere de recuzare a comisiei, etc. Eu ma multumesc cu nota primita, si sper sa se elimine odata din sistemul asta notarea bazata pe bunul plac al unei comisii…”

„Eu am fost felicitata pentru proiect, chiar s-au exprimat impresionati „asa un proiect riguros, se vede ca ati muncit mult la el si ati pus mult suflet”, mi-au cerut pareri asupra lui, am discutat in termeni amiabili, cu toate astea unul dintre evaluatori (mai bine zis evaluatoare si care a fost cea mai impresionata de proiect) exact la proiect m-a depunctat si in loc de 10 am luat 8.25.”

8 gânduri despre “Impresii.

  1. ce cacat mai e si asta??? iarta-mi, te rog, limbajul, dar pe bune e o tampenie tot mai mare ce se intampla!!! am vazut ca mai nou si bacul se da pe nivel! adica io daca am fost la nationala la filosofie si am luat mentiune trebuia sa dau mai greu pt asta? un mare WTF??? daca pana acum nu vroiam sa intru in invatamant, acum chiar sunt sigura de asta! nu regret ca am facut pedagogia, dar la asemenea umilinte nu vreau sa ma supun.

      1. de parca vreodata ar fi fost la o inspectie… eu dupa 5 ore de predat franceza, mi-a venit profa sa-mi spuna ca de ce am scris asa proiectul de lectie, ca nu asa se face! si mi-a dat 9… dupa ce la restul primisem 10 pe proiecte de lectii scrise in acelasi stil :)) profesionalism zero in tara asta!

      2. De proiect nu s-au obosit sa imi spuna ceva..dar sigur au avut ceva obiectii si la el. Desi inainte sa il prezint acolo am fost la o doamna profesoara care e si metodist, mi l-a corectat si mi-a mai explicat cate ceva.. Nu tin cont de parerea altuia..

  2. 😦 OMG…. N-am cuvinte…Am citit de 2 ori ce ai scris, ca nu-mi venea sa cred..Imi pare tare rau, sis…Mai ales ca stiu cat te-ai chiuit sa iasa bine..
    Sper ca macar de acum incolo, sa fie mai bine!!! Iti tin pumnii!!

Lasă un răspuns

