In Memoriam.

Nu e prima data cand scriu despre un dascal care ne paraseste mult prea devreme..

Si ma doare sufletul sa admit ca profesorul meu de istorie din clasele V-XII nu mai e.. M-a socat vestea, mai ales ca il stiam un om puternic si energic. Tocmai se pensionase, dar nu a avut timp sa isi traga sufletul dupa zeci de ani de modelat suflete. Nu e usor sa fii dascal, elevii iti vor vana slabiciunile la inceput, dar dupa ce le vei castiga respectul, te vor prelua ca model. Iar de la domnul profesor chiar aveai ce sa inveti! Oricat de lipsit de interes erai..tot ramaneai cu ceva dupa terminarea liceului.

Eu ii eram draga, mai ales ca m-a vazut crescand si progresand. Si cand ne intalneam pe holuri, schimbam doua vorbe si ii aranjam mereu cravata care nu stiu cum se intampla, dar statea intr-o parte de fiecare data. Si dupa ce am absolvit, mai treceam pe la liceu si vorbeam. Nu mi-a placut istoria in liceu si in clasa a 12a am aflat ca era materie de bac. Atunci a picat cerul pe capul meu. Eu eram cu limbile straine si romana, nici nu ma gandeam la alte materii. Dar am reusit performanta sa iau peste 9 la bac, iar cand i-am spus, a dat mana cu mine si mi-a spus ca eu vor reusi orice in viata, daca am vointa si ambitie.

Poate ca e un cliseu, dar a fost un om deosebit. Chiar a fost. Un profesor inzestrat, un om rabdator, un tata mandru de copiii lui. Mereu povestea de reusitele lor si ne dadea cele mai bune sfaturi. Maine voi merge sa aprind o lumanare si sa imi amintesc de cel care si-a adus contributia la evolutia mea, ca om. Ii vor fi vesnic recunoscatoare.

Dumnezeu sa va odihneasca in pace, iubite dascal !

Lasă un răspuns

