S-a terminat.

S-au mai linistit apele..am revenit si eu pe linia de plutire. Si cand ma uit in urma imi vine sa urlu de bucurie ca s-a terminat infernul. Proba practica pentru titularizare, licenta, admitere la master, examen scris titularizare..toate in vreo 6 saptamani. Si s-au dus toate. Iar eu sunt alive and kicking. E adevarat, cu ceva neuroni pierduti pe drum in lupta mea cu examenele, muuulti nervi facuti fara rost..dar in regula.

Adevarul e ca tot stresul asta si-a pus amprenta asupra mea. Nu mai am rabdare, parca a crescut rautatea in mine, m-am lovit de atatea nedreptati si nereguli in graba mea de a le face pe toate bine intr-un timp foarte scurt..incat nici nu mai stiu sa fiu toleranta. Urasc sa alerg dupa hartiute, sa legalizez documente, sa ma rog de institutii sa imi elibereze documente personale..  Parca ca v-am spus povestea cu diploma mea de bacalaureat..pe care nu am putut sa o obtin decat dupa ce am insistat si am depus nu stiu ce cerere..

Cu titularizarea alti nervi..cu cateva zile inainte am vrut sa ma retrag, dar m-am prezentat la examen dupa ce ai mei parinti si Mister H au insistat. Nu ma simteam pregatita, ma gandeam ca e extraordinar de greu din moment ce unii profesori sustin examenul an de an..de vreo 20 de ani incoace. Si azi am avut un soc atunci cand am vazut nota – mult mai mare decat ma asteptam. Adica eu am rezolvat subiectele asa cum m-am gandit ca ar fi ok, din moment ce erau concepute in proportie de 80% pe baza experientei dobandite la clasa…ceea ce eu nu am, din moment ce nu am predat deloc.

Acum savurez zilele astea monotone, in care nu mai am de invatat. Pot sa dorm pana la pranz, sa ma uit la seriale. Apropo, mai aveti vreo recomandare pentru mine? Si-as pleca intr-o mini vacanta, imediat ce rezolv cu postul..care sigur nu va fi de titular, cu toate ca am nota maricica.. Dar asta e Romania noastra draga! Mai bine tinem la catedra profesori pensionari, decat sa le facem locuri celor tineri, care vin cu o alta viziune si cu multe idei moderne.

Apropo de aceasta „lupta” intre elevi si profesori…cred ca fiecare dintre voi a avut un profesor care l-a inspirat, care l-a facut sa dea ce are mai bun, fara sa fie prea aspru, dar nici prea ingaduitor. De asemenea, cred ca a existat un profesor pe care l-ai detestat, fara sa iti dai seama de ce. Care te facea sa te simti privat de libertatea de opinie, care cerea imposibilul fara ca el sa iti ofere acelasi lucru. Care cerea mult si oferea putin. Fara sa ne dam seama, profesorii isi pun amprenta asupra personalitatii noastre. Un exemplu concret: iubesc limba franceza si o stapanesc destul de bine datorita profesoarelor extraordinare pe care le-am avut. In egala masura..urasc matematica, din cauza faptului ca in clasa a noua am fost luata de salvare din cauza profesoarei careia nu i-a pasat ca sunt cardiaca.

Voi ati fost influentati de profesorii pe care i-ati avut in anii de scoala? Cum s-a manifestat aceasta influenta, fie ea pozitiva sau negativa?

Ah, si sa nu uit. El e noul membru al familiei. Mananca si doarme, apoi o ia de la capat. Astfel se justifica burtica.WP_001197

4 gânduri despre “S-a terminat.

  1. Felicitari pentru toate rezultatele pozitive si mult succes cu titularizarea. Eu mi-am bagat picioarele in examenul vietii si am refuzat cu indarjire si ideea de a merge sa il dau, vreau sa incerc ceva din toamna, ceva nou, dar sa vad cum va fi. Sa te bucuri din plin de vacanta pentru ca meriti, si sa iti traiasca noul membru, e un scump!

    1. Multumesc mult! Felicitari si tie!
      Nu intentionez sa raman in invatamant..la cum se prezinta situatia acum. Dar ma gandesc ca trebuie sa incep de undeva..
      Mult succes pe viitor, poate se vor schimba lucrurile prin tara asta si vor reusi sa ofere mai multe oportunitati tinerilor.

  2. Ai mare dreptate. Profesorul e ca un al doilea părinte. Pe mine m-a influențat mult profesoara de limba română, de care m-am „îndrăgostit” și pe care voiam s-o impresionez prin cunoștințele acumulate.

Lasă un răspuns

