Ex-ii anonimi.

Atunci cand incep o relatie, multe femei fac greseala sa creada ca isi iau barbat neprihanit si fara secrete, fix asa cum l-a facut ma-sa. Si dupa cateva luni, in timp ce se plimba romantic prin parc, el saluta o femeie (!). Inevitabil urmeaza intrebarea: „Cine e?”. Si atunci cand el raspunde in treacat: „E o fosta prietena”, incepe razboiul. Cum adica fosta prietena? A avut el asa ceva? Viata lui nu a inceput atunci cand a cunoscut-o pe EA, unica si inegalabila?! Si asa apar multe probleme, din cauza faptului ca oamenii nu accepta ca fiecare are un trecut, un „bagaj” pe care il cara dupa ei si care le influenteaza prezentul.

Paragraful de mai sus e un pamflet si insist sa fie tratat ca atare. Totusi, trebuie sa stii clar ca inainte de tine el a avut o viata, asa cum si tu ai avut. Probabil ca si tu ai fost cu altul inaintea lui, poate chiar l-ai parasit pentru el. El de ce trebuie sa fie sfant?! Nu cred ca relatiile din trecut ar trebui sa fie ingropate, ascunse, privite ca ceva rusinos. Pentru ca ele ne-au invatat ceva. Poate ca daca Ionel nu fusese cu una proasta de dadea in gropi, care il facea de ras de fiecare data cand deschidea gura, nu aprecia atat de mult faptul ca voi doi puteti schimba impresii despre carti si filme. Daca nu era inselat de alta, nu iti era tie fidel. Si asa mai departe.

Morala? Trecutul influenteaza viitorul. Si chiar daca am facut lucruri nepotrivite, macar am invatat niste lectii. Poate ca acum 3 ani rupea cluburile din Regie, dar acum i-a venit mintea la cap. De ce ai invinovati un om de ceva ce s-a intamplat inainte sa te cunoasca pe tine? Consortul stie ca nu am fost inchisa intr-un turn pana sa il cunosc pe el. Modul in care am ajuns impreuna este scandalos pentru unii, romantic pentru altii. Dar am stat de multe ori la povesti si-un ceai cald, depanand amintiri din trecut, schimband pareri si povestind despre „EU” si „EL”, asa cum eram inainte de „NOI”.

Acum sa fac si haz de necaz. Eu consider ca fiecare „ex” m-a invatat cate ceva, intr-un mod sau altul. Unul m-a invatat ca trebuie sa aspir la ceva mai mult, altul mi-a demonstrat de ce imi e mai bine singura. Cineva chiar mi-a aratat cat de mult conteaza sa te iubesti pe tine, inainte sa te iubeasca altii. Am invatat si ca nu sunt o ciudata, pentru ca imi place atat de mult sa citesc. Un alt fost prieten mi-a demonstrat ca viciile distrug o relatie, iar acolo unde nu exista incredere, relatia nu are sanse sa reziste. In sfarsit, Consortul mi-a aratat ca dragonii nu sunt doar creaturi din basme. Ei traiesc printre noi si depinde doar de noi doi cum ii invingem.

Consider ca daca nu treceam prin atatea deceptii, daca nu cunosteam atatea tipuri de oameni, nu mai eram asa cum sunt acum. Nu mai apreciam anumite lucruri si nu invatam atat de multe lectii. Care e cea mai importanta? Ca indiferent pe cine ai alaturi, tu trebuie sa iti pastrezi identitatea. Daca lui ii plac jocurile video, nu trebuie sa urmezi cursuri intensive pentru a-i face pe plac. Daca el fumeaza, nu te apuca si tu, numai pentru ca e romantic sa fumati impreuna dimineata, cand beti cafeaua. Cred ca barbatilor le plac femeile care nu renunta la ceea ce le defineste, pentru a deveni o copie fidela a celui pe care il au alaturi.

Si acel „happy ending” nu inseamna ca ati castigat razboiul, ci doar prima batalie.


4 thoughts on “Ex-ii anonimi.

  1. Ai dreptate.. trecutul este foarte important, acolo se afla toate alegerile care te fac sa fii cine esti in prezent. Ex-ii sunt o parte din trecut pe care nu trebuie sa o ascundem dar nici sa vorbim despre ei daca nu e cazul.. pur si simplu sa fie trecut.

  2. Imi place la nebunie ce ai scris. Am avut de multe ori experiente cu femei care erau preocupate mai mult de trecutul meu decat de cel pe care il aveau alaturi. Nu reuseau sa inteleaga si sa creada ca relatiile trecute m-au schimbat si, ca un om inteligent ce ma consider, am invatat extrem de mult din ele si ca nu voi repeta erorile pe care le-am facut.
    Sper ca oamenii sa gandeasca din ce in ce mai mult in acest mod si sa fie capabili sa depaseasca barierele mentale inutile pe care si le creeaza.

  3. Din experientele mele, am invatat ca nu e bine sa aduci in discutie relatiile din trecut. La un moment dat, sinceritatea si deschiderea asta in fata actualului se vor intoarce impotriva ta.

    1. Incerc sa nu am secrete fata de omul langa care traiesc. Asta nu inseamna ca ii relatez tot, de la A la Z. Oricum el stie cam tot..ne cunosteam dinainte sa fim un cuplu.
      Si da..e adevarat ca tot ce spui se poate intoarce impotriva ta, la un moment dat.

Lasă un răspuns

