Easter.

Pastele il petrec acasa, cu familia si oamenii dragi din viata mea. Nu concep sa fiu in alt loc. Ar mai avea farmec, daca nu as stresa-o pe mama cu zeci de intrebari in timp ce pregateste cozonacii? Daca nu m-as milogi pentru o bucatica de drob proaspat scos din cuptor? Daca nu i-as sparge ouale, inainte sa apuce sa le puna la fiert/ vopsit?

Apropo de asta..atunci cand eram copil obisnuiam sa stau pe un scaunel si sa ma holbez la mama in timp ce vopsea ouale. Asta dupa indelungi tratative privind culorile lor. Sii..obisnuia sa imi recite o poezie pe care o stiu si acum pe de rost. De dragul copilariei mele, o postez aici.

La Pasti, de George Toparceanu

Astazi în sufragerie
Dormitau pe-o farfurie,
Necajite si mânjite,
Zece oua înrosite.

Un ou alb, abia ouat,
Cu mirare le-a-ntrebat:
– Ce va este, fratioare,
– Ce va doare?
Nu va ninge, nu va ploua,
Stati gatite-n haina noua,
Parca, Dumnezeu ma ierte,
N-ati fi oua…
– Suntem fierte!
Zise-un ou rotund si fraise
Lânga pasca cu orez.
Si schimbindu-si brusc alura,
Toate-au început cu gura:
– Pân’la urma tot nu scap!
– Ne gateste de parada.
– Ne ciocneste cap în cap
Si ne zvârle coaja-n strada…
– Ce rusine!
– Ce dezastru!
– Preferam sa fiu omleta!
– Eu, de m-ar fi dat la closca,
As fi scos un pui albastru…
– Si eu unul violet…
– Eu, mai bine-ar fi sa tac:
Asa galben sunt, ca-mi vine
Sa-mi închipui ca pe mine
M-a ouat un cozonac!…
Imi amintesc cu bucurie de cum ma chinuiam sa pronunt corect litera R. Fie vorba intre noi, si acum se simte o usoara „rr-iala”, pe care ma lupt sa o ascund. Iubesc Sarbatorile, pentru ca reusesc sa ma detasez de job, de facultate..de tot stresul care nu ma lasa sa adorm in majoritatea noptilor. Acum sunt acasa, la mama si la tata..doar asta conteaza.

Va doresc Paste fericit si plin de bucurie! Sa profitati din plin de clipele alaturi de oamenii dragi si nu omiteti sa le amintiti cat de mult inseamna pentru voi !

 

5 gânduri despre “Easter.

Lasă un răspuns

