Am eu o problema?

Cand ma uit in jurul meu si vad ca oameni de varsta mea se marita/insoara..altii au deja copii..nu pot sa nu ma simt..altfel. Si uneori mi-e teama ca e ceva in neregula cu mine. Peste o luna implinesc 23 de ani si ideea de a avea un copil e undeva..intr-un viitor incert. La fel si casatoria. Il iubesc, stiu ca ma iubeste, locuim impreuna de la inceputul verii si inca nu s-a lasat cu scaune rupte si tigai indoite. Ceea ce presupun ca e de bine. Iar mie mi-e de ajuns. Pentru moment.

Mai vedeam pe Facebook ( nu a ajuns un fel de jurnal al vietii noastre?) ca X-ulescu s-a insurat, ca o fata pe care o stiam din vedere in liceu e insarcinata..si alte situatii similare. Nu critic pe nimeni, e alegerea fiecaruia cand face un anumit pas.  Le doresc tot binele din lume si ii felicit pentru ca au avut curaj. Unii se simt pregatiti sa isi intemeieze familii..altii nu. Iar eu spun cu mana pe inima ca n-as sti ce sa fac. Nu acum. Da, se spune ca un copil nu vine cu manual de instructiuni..insa eu ma refer la pregatirea aceea sufleteasca, la cat de deschis esti sa primesti pe cineva in viata ta si sa-l iubesti mai mult decat orice pe lume. Si parca imi vine sa-mi cer iertare fata de copilul pe care o sa il am candva..pentru ca acum nu ma simt pregatita sa-i ofer toata dragostea din lume. Poate sunt putin cam cinica..dar nu m-ar lasa sufletul sa dau viata unei fiinte daca nu as putea sa ii ofer tot ce are nevoie. Sa renuntam un pic la viziunea romantica si sa admitem ca in Romania nu stii sigur daca peste o luna vei avea acelasi job, daca iti vei mai permite sa platesti chiria si alte situatii similare.. Si cand in ecuatie intra si un copil..e greu sa te descurci. Nu vreau nici sa pic in extrema cealalta..sa ma trezesc ca am 35 de ani si m-am luptat atat sa am o cariera..dar sa nu am familie. 

Totusi..am o problema? Gresesc cu ceva? Ma simt altfel..parca putin vinovata ca tanjesc atat dupa un job bun, ca imi plac escapadele noastre in doi.. ca prefer sa las lucrurile sa vina de la sine..

8 gânduri despre “Am eu o problema?

  1. Go with the flow. Traieste lucrurile pe masura ce se intampla….si daca se intampla. Citeam un articol ieri despre Charlize Theron care are 38 de ani, nu vrea sa se marite, are un copil adoptat si e intr-o relatie cu Sean Penn si este foarte fericita. Nu trebuie sa intri in standarde daca nu esti vedeta. Nu trebuie sa faci ceva pentru ca asa zice mama sau vecina de deasupra. 🙂

    1. Mama cred ca ar fi ultima care m-ar „indemna” la asta. Ea m-a avut pe mine la 25 de ani, ceea ce era echivalentul lui 35 din zilele noastre.
      Ideea e ca lumea incepe sa se uite la mine cu subinteles. Ceva de genul..”Tu ce mai astepti?”..mai ales acum, in sezonul nuntilor :))

  2. Simplul fapt ca ei aleg sa faca pasii astia acum nu inseamna ca trebuie sa mergi si tu dupa turma. si eu trec prin aceeasi problema, am cunostinte, chiar mai mici decat mine cu copii, maritate sau nemaritate etc. Daca nu simti ca este momentul sa te angajezi in asa ceva nu o face. Gandesti bine, daca e vorba de un copil, e vorba de cheltuieli multe, unii sunt in stare sa isi asume riscul asta, altii nu. Poate peste cativa ani o sa te trezesti dimineata cu ganduri de maritis sau mai stiu eu ce… Nu ai tu o problema. Fiecare vede lucrurile diferit pana la urma…

    1. Am sa o fac doar atunci cand o sa ma simt pregatita. Si casatoria..si copilul. E amuzant ca bunica i-a spus candva mamei sa ma impinga sa ma marit, ca „dupa 25 de ani nu ma mai ia nimeni”. Dar na..cred ca acum 50 de ani era inacceptabil sa treci de 20 de ani si sa nu ai macar un copil.
      E alegerea fiecaruia, nu judec..dar parca ar trebui sa fim siguri cand facem un pas. Si nu stiu daca la 18-19 ani stim prea multe despre viata..

Lasă un răspuns

