Freedom?

Definește-mi libertatea. Fără dicționar. Ce înseamnă pentru tine să fii liber? Faptul că ai dreptul să te exprimi și să ai opinii? Sau faptul că nu îți dictează nimeni viață? Ori faptul că poți face alegeri?

Nu mă sperie libertatea, ci consecințele ei, cât și faptul că ea se oprește la un anumit punct. Facem compromisuri zilnic. Asta n-ar însemna că renunțăm la libertatea de a alege ce e cel mai bine pentru noi, în favoarea altora? Nu mă simt complet liberă, ci condusă de rutină și dependențe. Unde-i libertatea ta atunci când ești presat să fii așa cum se așteaptă alții să fii?

Și alegerile pe care le facem sunt un semn al independenței noastre, nu? De câte ori ai ales să renunți, deși nu era ceea ce îți doreai? Nu ți-e dor de vreun om pe care l-ai lăsat să plece sau de lângă care ai plecat tu? Nu te uiți niciodată la o persoană care ți se pare mai fericită și te gândești că și tu ai fi putut fi așa, dacă în momentul X din trecut ai fi luat o altă decizie? Nu regreți vreo ceartă nocturnă, pentru că în clipă în care ai fi putut spune ceva bun, ai ales să rămâi dur ?! După fiecare punct critic..urmează consecințele. E inevitabil. Iar tu trebuie să ți le asumi, pentru că ești o ființă liberă și ai dreptul să decizi. Ai omis cumva faptul că și celălalt e la fel de liber că și tine?

Cred că libertatea mea se încheie în momentul în care ajung într-un punct care se bifurcă. Orice cale aș alege, o parte din mine se întreabă ce se află dincolo. Posibilități care pot duce la finaluri diferite. Cine a văzut „The Butterfly Effect”..știe perfect la ce mă refer. Îmi place să cred că mă aflu într-unul dintre cele mai bune dintre acele multe scenarii posibile. Cred că și tu m-ai ales pe mine, în defavoarea principiilor tale. Și tu ai decis să ai incredere, atunci când eu o pierdusem pe a mea.

Există decizii pe care le-am luat din cauza orgoliului, a independenței în care cred, datorită limitelor după care mă ascund. Azi am decis să fiu sinceră, să mă descarc și să las să îmi fie dor, de exemplu. Mâine poate voi decide să las limitele să îmi țină loc de sinceritate. Sunt alegeri pe care le facem în fiecare zi..chiar și când decidem să fim ok. Sau să nu fim.

Freedom-Quotes-711 crop

 

Posted in Fără categorie

One thought on “Freedom?

Lasă un răspuns

