Irreplaceable.

Astăzi e ziua ta. Și mă doare un pic inima pentru că nu te-am strâns în brațe azi. Dar ți-am spus că te iubesc, mama. Și-aș vrea să știu să o zic mai des, nu doar la anumite ocazii. Dar na, fiică-ta a ieșit rea și nesuferită, pe cât de blândă și bună ești tu. Iartă-mă pentru asta.

Nu îmi amintesc vreun moment din ăștia 25 de ani în care tu să nu mă fi susținut până în pânzele albe, deși poate simțeai că nu iau cele mai bune decizii. M-ai lăsat să greșesc și m-ai pregătit să depășesc fiecare eșec. Nu am uitat nici faptul că mereu mă suni la prima oră, dacă ai simțit cumva că seara eram chiar și-un pic abătută. Și spui mereu că tot copilul tău sunt, indiferent ce vârstă am.

Te iubesc pentru că încă îmi faci mâncare și te-ai resemnat cu faptul că fiică-ta nu are nicio treabă cu gătitul și că ar putea să dea foc întregii case încercând să facă niște banale șnițele. Te iubesc pentru zilele alea în care îmi cumpărai câte o carte că premiu pentru orice mărunțiș pe care îl făceam. Ție îți datorez pasiunea pentru lectură, mama.

Te admir pentru că ești întotdeauna calmă și răbdătoare, calități pe care nu mi le-ai transmis și mie, din păcate. De fiecare data când vreun EL îmi rănea sentimentele și-așa fragile, de adolescentă sensibilă,veneam în cameră ta și dormeam împreună. De fiecare data mi-ai spus că nimeni nu e de neînlocuit și că nu trebuie să mă subestimez.

Când ți l-am adus acasă pe omul cu care intenționez să îmi împart viitorul, l-ai acceptat din prima. Dar întotdeauna ai ținut să precizezi că, deși ne iubești pe amândoi.. pentru mine te doare sufletul mai tare. Că-s a ta cu totul, mama.

Spui mereu că ești mândră de mine și că sunt copilul tău minunat. Și singurul, de altfel. Sper că ești mândră de  mine. Crede-mă că încerc mereu să nu te dezamăgesc. Și că femeia din mine vrea să fie măcar pe jumătate din cât de bună ești tu. Te iubesc pentru că mi-ai oferit mereu libertate și m-ai susținut în tot ce am realizat până acum.

La sfârșitul fiecărei zile simt nevoia să îți povestesc tot ce am făcut. Chiar și acum, adult fiind. Pentru că nu concep să nu împart totul cu ține. Și tu mi-ai oferit totul, la rândul tău. Aș da orice să te știu bine și să pot face mai multe. Numai să te văd liniștită.

Te iubesc, mama. La mulți ani frumoși și buni, cum ești și tu. You’re my hero.

Lasă un răspuns

