Asta nu e despre mine.

Să nu mă mai cerți din cauza că ajung să te văd de-abia o dată la câteva luni, bunico.

Să nu mă mai întrebi de ce nu am casa mea și de ce plătesc chirie lună de lună. Și nici de ce nu mă mărit. Tu ai idee cât costă o nuntă în ziua de azi? Sau o casă? Ai idee cât de greu te descurci cu banii în ziua de azi? Cum ai putut să crezi că vor mari salariile și pensiile, când noi cădem într-o prăpastie de ani buni? Câte măriri de pensii ai văzut tu în ultimii zece ani?
M-ai anunțat că ai mers la vot, deși muncești cât e ziua de lungă. Și ai pus ștampila pe căsuța aia cu trei trandafiri, crezând că îmi faci MIE un bine? Eu m-am deplasat peste 100 de kilometri aseară tot pentru o ștampilă, să știu că fac CEVA pentru mine, pentru noi. Pentru ăștia ca mine, care sperau la normalitate și la transparență.

Te-a durut sufletul când au murit arși de vii zeci de copii de vârsta mea acum un an. Și ai sunat la prima oră numai ca să știi că sunt bine. Acum te-ai asigurat că lucrurile nu se vor schimba.

De ce stai lipită de televizor și crezi tot ce îți zic alții? De ce nu întrebi, înainte să iei de bun tot ce auzi acolo? Tu ar trebui să știi, mai bine decat mine, ce înseamnă să primești cu porția lucruri esențiale.

Ai fi putut fi tratată mai bine când mergi la spital. Tu știi că sistemul de sănătate e în flăcări acum? Scandal după scandal? Ai fi putut face ceva să oprești dracului asta, că tot tu te plângi că trebuie să dai mită până și asistentei.

Eu aș fi putut circula pe un drum mai bun când vin acasă să te văd. Că mi-e dor de tine și de mama. Plângi de fiecare dată când mă auzi și vrei să mă vezi de Crăciun, zicând că nu mai știi cum arăt.

Sunt supărată pe tine pentru că ai decis pentru mine. Și pe lașii de vârsta mea, care au preferat să te lase pe tine să ne alegi viitorul, decât să își miște fundul până la secția de votare de la colț, în măsura în care era posibil. Că cineva a decis că nu avem dreptul să votăm în orașele în care locuim și lucrăm de ani buni. Sau sunt atât de prinși în lumea virtuală…încât trăiesc cu impresia că un share sau un hashtag (#gociolos) echivalează amărâta aia de ștampilă?! Acum un an ieșeați în stradă și va revoltați pe ăia din clasa politică, nu? Voiați schimbare și..să eradicați corupția, nu? Ați avut șansa să faceți ceva. Ați ales să nu. Patru ani de acum încolo nu mai aveți dreptul să va plângeți.

2 gânduri despre “Asta nu e despre mine.

Lasă un răspuns

